penaja utama

Monday, November 22, 2010

CHARIOT SKATE ?...ROLLER BLADE GUNA TAYAR BASIKAL..BASIKAL DAH XLAKU DA MCM NI..HEHE

Salam satu malaysia kali ni ingin letakkan artikel ni dalam kategori sukan dan riadah lah.. Nak letak bahagian teknologi tak sesuai pula..hehhehehe
Apabila Rollerblade pertama kali dicipta, rata-rata pengguna roller skate menganggap ia tidak berapa selamat dan merbahaya. Kini, pengguna rollerblade pula mungkin akan menganggap evolusi terbaru ciptaan ini yang diberi nama Chariot skate pula berbahaya.

Bagi yang pertama kali melihat chariot skate ini, mungkin akan menganggap ia tidak lebih sebagai rollerblade yang menggunakan tayar bersaiz basikal dan tidak mempunyai apa-apa keistimewaan luar biasa. 



Ternyata anda silap. Kelebihan Chariot skate ini ialah ia mampu mencapai tahap momentum yang tinggi dan lebih kestabilan dalam mengawal kelajuan. Jika menggunakan rollerblade yang biasa, anda perlu lebih tenaga dalam "menghayunkan" tubuh untuk menghasilkan kelajuan kerana rodanya yang kecil'


Chariot skate juga boleh diluncurkan pada permukaan yang tidak rata dan diatas rumput, sama seperti yang dapat dilakukan jika menunggang basikal yang mana memang mustahil untuk dilakukan jika menggunakan rollerblade.

Ya.. Chariot skate ialah sebuah basikal tanpa tempat duduk dan tidak boleh membawa pembonceng.

Untuk memberhentikan chariot skate ini, pengguna boleh menggunakan kaedah yang sama digunakan oleh roller blade. Pengguna juga boleh menggunakan tangan jika mereka memakai sarung tangan.

Sebagai tambahan, roda kecil pada bahagian belakang telah ditambah untuk memberikan lebih kestabilan. Menurut perekanya, pengguna akan menikmati pengalaman seperti meluncur ski ais dan bukannya seperti "feel" meluncur menggunakan roller blade atau roller skate.

Apapun, untuk merasa pengalamannya sendiri, syarikat ini akan membuat pengeluaran pada tahun ini juga (2010). Anda boleh layarihttp://chariotskates.com untuk mengetahui tentang tarikh yang dijangka. 

No comments:

Post a Comment