penaja utama

Monday, November 22, 2010

MYstory : SINOPSIS WAYANG " AVATAR THE LAST AIRBENDER 2010..?


Peminat-peminat siri animasi popular "Avatar: The Legend Of Aang" pasti tidak mahu ketinggalaN menantikan sekuel seterusnya........

Hampir sama seperti di dalam siri animasinya, ia menceritakan mengenai peradaban manusia yang terbahagi kepada 4 kaum yang terdiri daripada tanah, api, air dan angin yang terikat dengan takdir apabila kaum dari suku "api" melancarkan perang keatas 3 kaum yang lain. 


Beberapa abad telah berlalu dengan tiada harapan kemusnahan ini dapat diperbetulkan. Bangsa daripada kaum "api" atau Fire Nation yang tamak ingin menakluki dan menjadi ketua keatas 3 kaum yang ditindas ini. Keempat-empat kaum ini pula, mempunyai kuasa untuk mengawal elemen dan persekitaran; Suku "api" dapat mengawal api dan memanipulasinya sebagai senjata, suku tanah pula dapat mengawal elemen daripada tanah begitu juga suku kaum air dan angin dapat mengawal elemen masing-masing. 


Di saat genting dan suasana yang penuh kacau-bilau ini, muncul pula Aang, seorang Avatar iaitu legenda yang dikatakan mempunyai kuasa untuk mengawal keempat-empat elemen tersebut dan mengembalikan keamanan. Aang telah bekerjasama dengan Katara seorang pemanipulasi air (waterbender) bersama abangnya Sokka untuk mengembalikan keseimbangan yang telah terjejas akibat sikap tamak haloba suku kaum "api".

Berasaskan siri animasi Nickelodeon yang mencatat kejayaan, “The Last Airbender” merupakan bab pembukaan dimana Aang berjuang untuk meneruskan kehidupan. Dia bersama dengan Katara dan Sokka terpaksa menuju ke Kutub Utara untuk bertemu mahaguru pemanipulasi air bagi mempelajari teknik memanipulasi air. Putera Zuko pula telah diarahkan oleh bapanya untuk menangkap Aang bagi mengembalikan maruahnya seterusnya melayakkan Putera Zuko menaiki takhta.

Paramount Pictures dan Nickelodeon Movies telah bekerjasama menjayakan filem ini yang diarahkan oleh M. Night Shyamalan dan menyaksikan babak-babak seni mempertahankan diri Asia dan mitologi.

Watak utama filem adaptasi ini terdiri daripada Noah Ringer sebagai Aang, Nicola Peltz sebagai Katara, Dev Patel sebagai Putera Zuko dan Jackson Rathbone sebagai Sokka. 

(GAMBAR INI XDA KAITAN>>HIASAN SEMATA2........

No comments:

Post a Comment